
Μια ακόμη σημαντική πανελλήνια διάκριση χάρισε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης ο μαθητής της Δ΄ τάξης Νικόλας Λούπος, ο οποίος βραβεύτηκε για το ζωγραφικό έργο που δημιούργησε με έμπνευση από το περίφημο ψηφιδωτό του Ορφέα της Μυτιλήνης.
Η διάκριση ήρθε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού και καλλιτεχνικού προγράμματος «Ανατέλλοντες Μουσο-Εργοί», που διοργάνωσε η Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Στόχος του προγράμματος ήταν να φέρει τα παιδιά και τους εφήβους πιο κοντά στον ιστορικό και πολιτιστικό πλούτο των ελληνικών μουσείων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εμπνευστούν από σημαντικά εκθέματα και να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα τέχνης.

Ο Νικόλας επέλεξε να παρουσιάσει πανελλαδικά το ψηφιδωτό του Ορφέα από την Οικία του Μενάνδρου στη Μυτιλήνη, ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της ρωμαϊκής περιόδου στη Λέσβο, το οποίο εκτίθεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης. Η επιλογή του ανέδειξε όχι μόνο το ταλέντο του, αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά του νησιού.
Για το έργο του έλαβε ονομαστικό τιμητικό έπαινο διάκρισης και βραβεύτηκε σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη Αθηνών το Σάββατο 6 Ιουνίου 2026, στο πλαίσιο της 3ης Ολυμπιάδας Παιδικής Ζωγραφικής της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας, λαμβάνοντας τον τίτλο του «Ολυμπιονίκη Καλλιτέχνη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τη δεύτερη σημαντική διάκριση του νεαρού μαθητή μέσα στη φετινή σχολική χρονιά. Είχε προηγηθεί η ανάδειξή του ως αγαπημένου καλλιτέχνη των Χριστουγέννων 2025-2026, μέσα από το καλλιτεχνικό πρόγραμμα «1650 Ευχές 2025-2026» της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας.