
Η αντιπαράθεση στο εσωτερικό του Νομαρχιακού Τμήματος Λέσβου της ΑΔΕΔΥ συνεχίζεται, με τη ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα Λέσβου να απαντά στην ανακοίνωση της πλειοψηφίας και να υπερασπίζεται τη διαδικασία που ακολούθησε για τη σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης με αντικείμενο τις καταγγελίες εργαζομένων στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Μυτιλήνης.
Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ υποστηρίζει ότι λειτούργησε απολύτως θεσμικά και σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Νομαρχιακών Τμημάτων της ΑΔΕΔΥ, επισημαίνοντας ότι στις 17 Ιουνίου κατατέθηκε εγγράφως αίτημα έκτακτης συνεδρίασης, υπογεγραμμένο από τα τρία μέλη της παράταξης που συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Όπως αναφέρει, στόχος της πρωτοβουλίας ήταν να συζητηθούν άμεσα οι καταγγελίες που είχαν διατυπωθεί από συλλόγους και εργαζομένους της Υπηρεσίας Καθαριότητας και να ενημερωθεί το Διοικητικό Συμβούλιο από τον πρόεδρο ή εκπρόσωπο του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου, ώστε το Νομαρχιακό Τμήμα να διαμορφώσει σαφή θέση για το ζήτημα.
Η ΔΑΚΕ σημειώνει ακόμη ότι η πρόσκληση για τη συνεδρίαση κοινοποιήθηκε από το προεδρείο στις 22 Ιουνίου, υποστηρίζοντας πως δεν είχε προηγηθεί επίσημη ενημέρωση προς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Με βάση αυτό το στοιχείο θέτει ερωτήματα προς την πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ, η οποία είχε υποστηρίξει ότι οι σχετικές διαδικασίες είχαν ήδη προγραμματιστεί.
Στην ανακοίνωσή της η παράταξη επικρίνει την επιλογή της πλειοψηφίας να απαντήσει, όπως αναφέρει, με χαρακτηρισμούς και αναφορές σε εκλογικά αποτελέσματα αντί να τοποθετηθεί επί της ουσίας των γεγονότων. Παράλληλα υπογραμμίζει ότι η εφαρμογή του κανονισμού και η άμεση σύγκληση των οργάνων όταν προκύπτουν ζητήματα που αφορούν εργαζομένους δεν θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο πολιτικής ή παραταξιακής αντιπαράθεσης.
Η ΔΑΚΕ υποστηρίζει ότι λειτουργεί με θεσμικούς όρους, καταθέτοντας προτάσεις και ενεργοποιώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, ενώ επαναφέρει το ερώτημα γιατί χρειάστηκε, όπως αναφέρει, η δική της πρωτοβουλία για να κινητοποιηθεί το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ.
Κλείνοντας, η παράταξη τονίζει ότι το θέμα δεν είναι παραταξιακό αλλά συνδικαλιστικό και αφορά την έμπρακτη στήριξη των εργαζομένων, θέση την οποία δηλώνει ότι θα συνεχίσει να υπηρετεί με συνέπεια και υπευθυνότητα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ έχει ως εξής:
Η ανακοίνωση της πλειοψηφίας του Νομαρχιακού Τμήματος Λέσβου της ΑΔΕΔΥ προκαλεί εύλογα ερωτήματα, καθώς αντί να απαντήσει επί των πραγματικών γεγονότων, επιλέγει τη γνωστή τακτική των χαρακτηρισμών και των παραταξιακών επιθέσεων.
Η ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα Λέσβου λειτούργησε απολύτως θεσμικά και σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Νομαρχιακών Τμημάτων της ΑΔΕΔΥ. Στις 17 Ιουνίου 2026 και ώρα 21:11 κατατέθηκε εγγράφως αίτημα έκτακτης συνεδρίασης, υπογεγραμμένο από τα τρία μέλη της παράταξης, όπως ακριβώς προβλέπεται από τις ισχύουσες διαδικασίες.
Σκοπός του αιτήματος ήταν η άμεση εξέταση των καταγγελιών Συλλόγων - εργαζομένων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Μυτιλήνης και η ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου από τον Πρόεδρο ή εκπρόσωπο του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου, ώστε το Νομαρχιακό Τμήμα να διαμορφώσει υπεύθυνη και ξεκάθαρη θέση.
Η ανακοίνωση για τη συνεδρίαση κοινοποιήθηκε από το προεδρείο στις 22 Ιουνίου 2026 και ώρα 14:43. Συνεπώς, όσοι σήμερα ισχυρίζονται ότι όλα είχαν ήδη προγραμματιστεί, οφείλουν να εξηγήσουν γιατί δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση προς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου πριν από την κατάθεση του αιτήματος της ΔΑΚΕ.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο οι αυτοαποκαλούμενες «προοδευτικές, ανεξάρτητες και αυτόνομες κινήσεις» να ενοχλούνται από την εφαρμογή του Κανονισμού και από την απαίτηση για άμεση σύγκληση των οργάνων όταν τίθενται σοβαρά ζητήματα που αφορούν εργαζόμενους. Ακόμη πιο παράδοξο είναι να επιχειρούν να μετατρέψουν ένα ζήτημα υπεράσπισης εργαζομένων σε πεδίο παραταξιακής αντιπαράθεσης.
Η ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα Λέσβου δεν λειτουργεί με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης ούτε με όρους κομματικής σκοπιμότητας. Λειτουργεί θεσμικά, καταθέτει προτάσεις, ενεργοποιεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες και απαιτεί από τα συνδικαλιστικά όργανα να ανταποκρίνονται στον ρόλο τους όταν οι εργαζόμενοι ζητούν στήριξη.
Οι προσωπικές επιθέσεις και οι αναφορές σε εκλογικά αποτελέσματα δεν απαντούν στο βασικό ερώτημα: γιατί χρειάστηκε η θεσμική πρωτοβουλία της ΔΑΚΕ για να κινητοποιηθεί το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ;
Για εμάς το ζήτημα δεν ήταν και δεν είναι παραταξιακό. Είναι βαθιά συνδικαλιστικό και αφορά την έμπρακτη υπεράσπιση των εργαζομένων. Αυτό επιβάλλει ο θεσμικός μας ρόλος και αυτό θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε με συνέπεια και υπευθυνότητα.