
Μία από τις υψηλότερες επιδόσεις του Πρότυπου ΓΕΛ Μυτιλήνης στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο σημείωσε ο Αρμάντο Τζίκα, συγκεντρώνοντας έως 19.240 μόρια και μέσο όρο 19,13, με 17,8 στη Νεοελληνική Γλώσσα, 19,6 στα Μαθηματικά, 19,4 στη Φυσική και 19,7 στη Χημεία. Επόμενος στόχος του είναι η εισαγωγή στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Μιλώντας στην κάμερα του «Ν», ο Αρμάντο ανέφερε ότι η επιτυχία του ήταν αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με ιδιαίτερη έμφαση στις επαναλήψεις και στη σωστή διαχείριση του άγχους.
«Χρειάζεται συστηματικό διάβασμα καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και ιδιαίτερα προς το τέλος συνεχείς επαναλήψεις. Και, πάνω απ' όλα, ψυχραιμία εκείνη τη στιγμή που καλούμαστε να δώσουμε εξετάσεις», είπε.
Παράλληλα, φρόντισε να διατηρήσει ισορροπία στην καθημερινότητά του. Όπως εξήγησε, από νωρίς είχε οργανώσει το πρόγραμμά του, ώστε να υπάρχει χρόνος όχι μόνο για το διάβασμα αλλά και για δραστηριότητες που τον ξεκούραζαν, όπως η γυμναστική και το τρέξιμο.
Ωστόσο, η μεγάλη του αγάπη είναι η πληροφορική. Από την ηλικία των 12 ετών ασχολείται με τον προγραμματισμό, αρχικά μέσα από μαθήματα και στη συνέχεια μόνος του, δημιουργώντας μικρές εφαρμογές και παιχνίδια, ενώ συμμετείχε και σε σχετικούς διαγωνισμούς. Αυτή η ενασχόληση ήταν τελικά και ο λόγος που επέλεξε το συγκεκριμένο τμήμα του Πολυτεχνείου.
«Ήμουν ανάμεσα στην Πληροφορική και στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς. Επειδή ασχολούμαι χρόνια με τον προγραμματισμό, θεωρώ ότι αυτό το τμήμα με εκφράζει περισσότερο», ανέφερε.
Ο ίδιος συμβουλεύει τους επόμενους υποψηφίους να ξεκινήσουν από νωρίς την οργάνωση της μελέτης τους. «Αν υπάρχει πρόγραμμα από την αρχή της χρονιάς, η ύλη κυλάει πιο ομαλά και μένει χρόνος για να ασχολείται κανείς και με αυτά που αγαπά», σημείωσε.
Κλείνοντας, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα του σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας. «Θέλω να ευχαριστήσω τους γονείς μου, τους καθηγητές μου, μέσα και έξω από το σχολείο, αλλά και τους φίλους μου, που με στήριξαν όλη αυτή τη χρονιά», είπε.