
Οριστικά παρελθόν αποτελεί για τη φετινή τουριστική περίοδο το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο που συνέδεε τη Σμύρνη με τη Μυτιλήνη και το οποίο πραγματοποιούσε τα τελευταία χρόνια η ναυτιλιακή εταιρεία IZDENIZ, συμφερόντων του Μητροπολιτικού Δήμου Σμύρνης.
Η γραμμή λειτούργησε από το 2022 έως και το 2025, συμβάλλοντας στην ενίσχυση των μετακινήσεων μεταξύ των δύο περιοχών και στη σημαντική αύξηση των επισκεπτών από τη γειτονική χώρα προς τη Λέσβο. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η τουρκική εταιρεία είχε ήδη εκφράσει από πέρυσι την πρόθεσή της να διακόψει τη συγκεκριμένη σύνδεση. Η απόφαση εκείνη είχε προσωρινά ανασταλεί έπειτα από τις επαφές και τις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν στη Σμύρνη μεταξύ εκπροσώπων του Δήμου Μυτιλήνης και της δημοτικής αρχής της τουρκικής πόλης, δίνοντας στη γραμμή μία ακόμη τουριστική περίοδο ζωής.
Φέτος, όμως, η απόφαση φαίνεται πως είναι οριστική και το δρομολόγιο δεν θα επανεκκινήσει. Παρά την εξέλιξη αυτή, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι δεν δημιουργείται ουσιαστικό πρόβλημα για τον τουρισμό της Λέσβου, καθώς το κενό καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από τη νέα σύνδεση Μυτιλήνης – Αλιαγά.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο παρουσιάζει μέχρι στιγμής ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, προσελκύοντας σημαντικό αριθμό επισκεπτών. Το Αλιαγά αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βιομηχανικά και εμπορικά κέντρα της ευρύτερης περιοχής της Σμύρνης και διαθέτει άμεση συγκοινωνιακή σύνδεση με τη μεγαλούπολη μέσω του προαστιακού και του δικτύου μετρό, καθώς βρίσκεται στον τερματικό σταθμό της γραμμής που εξυπηρετεί τη Σμύρνη.
Οι ενδείξεις που υπάρχουν μέχρι σήμερα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, καθώς η ζήτηση αυξάνεται σταθερά και εξετάζεται το ενδεχόμενο τα δρομολόγια από και προς το Αλιαγά να πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση μέσα στο επόμενο διάστημα.
Θετική είναι η εικόνα και στη γραμμή Μυτιλήνη – Δικελί, η οποία επίσης καταγράφει αυξημένη επιβατική κίνηση και σημαντική προσέλευση επισκεπτών προς τη Λέσβο. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και η συγκεκριμένη σύνδεση αναμένεται σύντομα να περάσει σε καθημερινή λειτουργία, ακολουθώντας την πορεία των δρομολογίων προς το Αϊβαλί, τα οποία συνεχίζουν να αποτελούν τον βασικό δίαυλο μετακίνησης μεταξύ των δύο πλευρών του Αιγαίου.
Έτσι, παρά την οριστική διακοπή της σύνδεσης με τη Σμύρνη, η συνολική εικόνα των θαλάσσιων συγκοινωνιών μεταξύ Λέσβου και τουρκικών παραλίων παραμένει ιδιαίτερα θετική, με τις νέες γραμμές να δείχνουν ότι μπορούν να διατηρήσουν και ενδεχομένως να ενισχύσουν το τουριστικό ρεύμα προς το νησί κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.